Varukorg (0)

3500,00 kvar till fri frakt

Fri frakt!

Vi erbjuder fri frakt vid order med totalsumma över 3500.00

Totalt

Exkl. moms

Gå till kassan

Leverans

Leveransinformation

Transport av maskinen
Efter att köpeavtalet är signerat och maskinen beställd, får du en preliminär leveranstidpunkt till din valda servicelämnare. Tiden från signerat köpeavtal till leverans varierar beroende på maskinmodell. Vissa maskiner finns i lager medan andra behöver planeras in i tillverkarens produktionsschema. Vid köpeavtalet får du information om den preliminära leveranstidpunkten.

Förberedelser inför kundleverans
Efter att maskinen har tillverkats transporteras den till din valda servicelämnare för slutjusteringar innan leverans till dig som kund. Detta kan inkludera slutmontering av vissa delar och utrustning. En slutkontroll av maskinen genomförs för att säkerställa att allt är klart för drift.

Samarbete med lokala servicelämnare
Nätverket av lokala servicelämnare är en av de viktigaste delarna i Farmers First modell. De erbjuder service, reparationer, reservdelar och hjälper till med förberedelser, överlämning och igångsättning av din maskin i samband med leverans. Läs mer om våra servicelämnare här.

Överlämning till kund
Vanligtvis sker överlämningen av maskinen hos den valda servicelämnaren. Vid överlämningen får du en introduktion, vars längd beror på maskinens komplexitet. För enklare redskap sker introduktionen på plats hos servicelämnaren, medan mer avancerade maskiner även innebär planerad igångkörning i fält hos kunden.

Igångkörning
För de större och mer avancerade maskinerna deltar servicelämnaren och vid behov även någon från Farmers First vid igångkörningen i fält. Det finns även möjlighet att få stöd från tillverkaren vid igångkörning av de mest avancerade maskinerna. Omfattningen kan variera från några timmar till upp till 1-2 dagar för de största maskinerna, för att säkerställa att maskinen fungerar korrekt och att kunden får hjälp med att hantera maskinen och få rätt inställningar på plats.

Underhållsavtal, ProKit och Underhållsplan
På större maskiner ingår ett underhållsavtal hos den servicelämnare du valt och ett ProKit med reservdelar som är bra att ha hemma. Till alla maskiner ingår en underhållsplan som gör det enklare att ta hand om det förebyggande underhållet.

Kontakta oss

Frmers First Hero

Vill du veta mer?

Vi finns här för att svara på dina frågor! Kontakta oss via info@farmersfirst.se eller 040-22 32 50, alternativt via vår bokningssida där du kan få en djupare genomgång av maskinen över ett videosamtal av en produktspecialist.

Välkommen att höra av dig!