Varukorg (0)

3500,00 kvar till fri frakt

Fri frakt!

Vi erbjuder fri frakt vid order med totalsumma över 3500.00

Totalt

Exkl. moms

Gå till kassan

Guide

Att handla maskiner

All information, egenskaper, teknisk specifikation, bilder, broschyrer, videos och pris finns tillgängligt på vår hemsida att läsa. Om du är inloggad hittar du rätt pris på maskinerna.

Samla information och få hjälp med att hitta rätt

  • All information, egenskaper, teknisk specifikation, bilder, broschyrer, videos och pris finns tillgängligt på vår hemsida att läsa. Om du är inloggad hittar du rätt pris på maskinerna.  
  • Våra produktexperter ger dig support hela vägen. På hemsidan kan du hitta kontaktuppgifter, och boka tid med en expert så att det blir enklare att få kontakt när du verkligen har tid. Du kan också be om råd hos någon av våra servicepunkter.  
Tomas sitter med sin laptop och headset
App visar köp och beställning med Krone maskin i bakgrunden

Från orderförfrågan till köpeavtal och beställning

  • Hitta information och kontakta våra rådgivare eller servicelämnare för att rådfråga om maskinval, utrustningsnivå eller funktioner.
  • Välj maskin, servicelämnare, underhållsavtal och finansiering.
  • Skicka iväg din orderförfrågan och signera med BankID, ett svarsmail skickas till din mailadress.
  • Orderförfrågan bearbetas och du får ett förslag på köpeavtal. När allt är klart signerar du köpeavtalet med BankID.
  • När signeringen är genomförd får du en beställningsbekräftelse till din mailadress.
  • Vi är medlemmar i MaskinLeverantörerna och följer bestämmelserna i Lantbruk 16.

Detta ingår i köpet

Maskinleverans

Maskinen levereras till din valda servicepunkt som leveransservar och lämnar över maskinen till dig.

Underhållsavtal

På större maskiner ingår ett underhållsavtal hos den servicepunkt du valt. Vad som ingår varierar beroende på maskin men du kan enkelt få reda på detta genom att kontakta vår support eller klicka på knappen “Care program” under rubriken “Välj underhållsplan”.

PRO-kit

Det ingår ett PRO-kit i köpet. Det är de viktigaste och vanligaste reservdelarna som behövs för att snabbt komma igång igen om olyckan är framme under drift. (Delar för de reparationer som kan och bör utföras direkt så att produktionen kan fortsätta.)

Underhållstjänst

I köpet ingår vår Underhållstjänst och en underhållsplan som är baserad på tillverkarens rekommendationer. Underhållsplanen med alla aktiviteter vid rätt intervall och med instruktioner är lätt att använda. 

Via underhållstjänsten kan du se underhållet din servicepunkt ska göra och har gjort. De kan också logga reparationer och service på samma ställe och ladda upp kvittodokumentation.

Om du loggar ditt eget underhåll skapas en servicebok, en underhållslogg, som visar att maskinen är väl omhändertagen. Den är bra att ha i samband med att maskinen säljs eller vid t.ex. ett försäkringsärende. Läs mer om underhållstjänsten här.

tre mobiler underhall

Inbyte?
Gällande din eventuella begagnade maskin så hanterar du som kund till oss det bäst på dessa olika vis;

  • Sälj via auktionsfirma eller en annonshemsida. Vi samarbetar med Fabeo och hjälper dig gärna att komma i kontakt med dem.
  • Erbjud någon av våra servicelämnare att köpa ditt inbyte, alternativt hjälpa dig att sälja den åt dig via sin maskinförsäljning.
  • Sälj den själv på traditionellt sätt i dina nätverk.

Farmers First och alla våra servicelämnare förmedlar gärna kontakter och hjälper till med hanteringen.

Support

Ta hjälp av teamet!

Vi finns här för att svara på dina frågor och hjälpa dig. Du kan nå oss via chattfunktionen här på webben, via telefon 040 22 32 50 eller mail info@farmersfirst.se. Du kan också hitta direktnummer till våra anställda eller boka en avsatt tid med dem. 
Lantbrukare får support